Hester IJsseling over onderwijs in coronatijd: ‘ICT-wijzer worden vraagt om bezinning’
- Podcast
- Professionalisering leraar
- po
- vo
Wat betekent het om onderwijs te geven in coronatijd? En hoe belangrijk is persoonlijk contact en verbinding?
Luister hier de podcasts van Kennisnet. We voeren gesprekken over onderwijs en technologie met politici, pedagogen, bestuurders, ict-coördinatoren en andere praktijkexperts uit het onderwijsveld. De podcasts zijn ook te volgen via de bekende podcast-apps en via kennisnet.libsyn.com.
Wat betekent het om onderwijs te geven in coronatijd? En hoe belangrijk is persoonlijk contact en verbinding?
In deze podcast staat de smartwatch in het speciaal onderwijs centraal. Is het een goed idee om leerlingen met een gedragsstoornis een smartwatch te laten dragen?
Maria Genova is journalist en schrijfster van boeken ‘Komt een vrouw bij de h@cker’ en ‘What the h@ck’. We spreken haar over de risico’s op internet voor scholen en hoe daarmee om te gaan.
lliass El Hadioui ontwikkelde de filosofie van De Transformatieve School die leraren helpt omgaan met straatgedrag op school. Luister de podcast over zijn filosofie, digitalisering en burgerschap.
Wat betekent het om met tact en sensitiviteit voor de klas te staan? Aan de hand van het gedachtegoed van pedagoog Max van Manen, geven Wouter Pols en Geert Bors antwoord.
Leerlingen hebben nog niet de vaardigheden om online goed naar informatie te zoeken. Wat kunnen scholen doen om de online vaardigheden te verbeteren?
Gepersonaliseerd leren, digitale geletterdheid, virtual reality en robotica: allemaal onderwerpen waar scholen mee aan de slag willen. Maar hoe doe je dat? Een driedelige podcastserie.
Gepersonaliseerd leren, digitale geletterdheid, virtual reality en robotica: allemaal onderwerpen waar scholen mee aan de slag willen. Maar hoe doe je dat? Een driedelige podcastserie.
Gepersonaliseerd leren, digitale geletterdheid, virtual reality en robotica: allemaal onderwerpen waar scholen mee aan de slag willen. Maar hoe doe je dat? Een driedelige podcastserie.
Technologische ontwikkelingen gaan razendsnel en hebben invloed op het onderwijs. We spreken Peter-Paul Verbeek, hoogleraar Filosofie van Mens en Techniek.
Wat kunnen we leren van Hannah Arendt – politiek denker uit de vorige eeuw – over de leerling in de digitale samenleving? Ontdek het in deze podcast-aflevering.
Welke invloed hebben platformen, zoals Google en Facebook, op het onderwijs? En wat zijn de risico’s? We spreken José van Dijck, medeauteur van het boek ‘De platformsamenleving’.