Onderwijs flexibel organiseren met ict en technologie: mogelijkheden en uitdagingen
- Podcast
- Beleid en organisatie
- po
- vo
- mbo
Wat zijn de mogelijkheden en uitdagingen om de onderwijskwaliteit te verbeteren met ict en technologie?
Luister hier de podcasts van Kennisnet. We voeren gesprekken over onderwijs en technologie met politici, pedagogen, bestuurders, ict-coördinatoren en andere praktijkexperts uit het onderwijsveld. De podcasts zijn ook te volgen via de bekende podcast-apps en via kennisnet.libsyn.com.
Wat zijn de mogelijkheden en uitdagingen om de onderwijskwaliteit te verbeteren met ict en technologie?
De samenleving maakt een digitale transformatie door. Wat zijn de komende jaren de meest urgente uitdagingen voor de onderwijssector?
In deze podcast gaan we in gesprek met Marleen Stikker over de trend van technologie en publieke waarden in het onderwijs.
Wat is het effect van campagnes en trainingen rondom digitale veiligheid? In deze podcast gaan we in gesprek met Jan-Willem Bullée.
Hoe leer je leerlingen nep van echt van te onderscheiden? Hoe voer je hierover het gesprek? Liggen er juist ook mogelijkheden voor scholen?
Digitale technologie in het onderwijs kan bijdragen aan kansengelijkheid, maar kan die juist ook in de weg zitten. Hoe zit dat? We spreken 2 wetenschappers: Inge Molenaar en Eddie Denessen.
We spreken met 2 gasten: Jos Tolboom van SLO, lid van de commissie die het eindexamenprogramma heeft ontwikkeld en Renske Weeda, docent en wetenschapper.
Wat betekent het om leraar te zijn in een tijd waarin het onderwijs in een nieuw licht staat? Een gesprek met filosoof Paul van Tongeren.
Hoe moet leraarprofessionalisering, in tijden van van versnelde digitalisering, eruitzien na de coronacrisis? We gaan in gesprek met opleidingsdocent Mirjam van Tilburg.
In deze podcast praten we met biologieleraar Per-Ivar Kloen over Seymour Papert. Wat kunnen we van Papert leren over de leerling in de digitale samenleving?
Worden publieke en onderwijswaarden als gelijkheid, menselijkheid en autonomie van leraar en leerling door digitalisering bevorderd? Of worden ze bedreigd?
In deze podcastaflevering hoor je over het gedachtegoed van pedagoog Célestin Freinet in relatie tot digitale geletterdheid.