Meteen naar de content

Succesfactor bij innovatietraject: kleinschalig experimenteren

Gepersonaliseerd leren, digitale geletterdheid en technologische ontwikkelingen zoals virtual reality en robotica: allemaal onderwerpen waar scholen mee aan de slag willen. Maar hoe doe je dat? In een driedelige podcastserie bespreekt Kennisnet-adviseur Els Booij de succesfactoren en lessen bij innovatietrajecten in het basisonderwijs.

Logo Kennisnet

Door de redactie

5 februari 2019
1 minuut lezen

Voor de derde aflevering van deze podcastserie ging directeur Jan Willem Helmink van basisschool De Verwondering in Lent op zoek naar een digitaal portfolio als leerlingvolgsysteem voor leerlingen. “We wilden een modulair digitaal portfolio dat geschikt is voor alle scholen, ondanks verschillen in de organisatie. Dat was er nog niet.” Jan Willem vertelt over het belang van kleinschalig experimenteren en bijstellen in de zoektocht naar oplossingen.

Beluister de podcast

Ontdek deze podcastserie

Wat werkt wel en wat werkt niet bij innovaties in het basisonderwijs? We leggen deze vraag voor aan ervaringsdeskundigen uit de sector.

Naar de serie 'Succesfactoren bij innovatietraject'

Meer podcasts van Kennisnet?

Abonneer je via Apple PodcastsSpotify of je favoriete podcast-app op de Kennisnet-podcast.

De onderwerpen waarover wij publiceren