Hoe kunnen we digitale geletterdheid inbedden in het onderwijs? Wat zegt onderzoek hierover? We praten hierover in deze podcast met Anneke Smits, lector onderwijsinnovatie en ict aan de hogeschool Windesheim in Zwolle. In de wetenschappelijke literatuur bekeek zij wat we weten over hoe we digitale geletterdheid effectief kunnen onderwijzen.
Door
de redactie
28 april 2022
2 minuten lezen
In die literatuur ontdekte Anneke Smits vier bruikbare lijnen:
Doe het samen en sluit aan bij het echte leven
Doseer het computergebruik
Investeer in kennis
Zorg voor sterke leraren
Deze vier lijnen bieden aanknopingspunten voor een pragmatische aanpak van digitale geletterdheid. In de podcast gaan Anneke Smits en interviewer Remco Pijpers hier nader op in, met inspirerende voorbeelden uit de praktijk.
Beluister de podcast
Benieuwd naar het gesprek tussen Anneke Smits en Remco Pijpers? Beluister de podcast en abonneer je via Apple Podcasts, Spotify of je favoriete podcast-app op de Kennisnet-podcast.
Schrijver Khalid Boudou geeft regelmatig les op vmbo’s en mbo’s. In deze podcast vertelt hij waarom verhalen en literatuur zo belangrijk zijn in het onderwijs.
Schrijver Khalid Boudou geeft regelmatig les op vmbo’s en mbo’s. In deze podcast vertelt hij waarom verhalen en literatuur zo belangrijk zijn in het onderwijs.
Schrijver Khalid Boudou geeft regelmatig les op vmbo’s en mbo’s. In deze podcast vertelt hij waarom verhalen en literatuur zo belangrijk zijn in het onderwijs.
Schrijver Khalid Boudou geeft regelmatig les op vmbo’s en mbo’s. In deze podcast vertelt hij waarom verhalen en literatuur zo belangrijk zijn in het onderwijs.
Schrijver Khalid Boudou geeft regelmatig les op vmbo’s en mbo’s. In deze podcast vertelt hij waarom verhalen en literatuur zo belangrijk zijn in het onderwijs.
Schrijver Khalid Boudou geeft regelmatig les op vmbo’s en mbo’s. In deze podcast vertelt hij waarom verhalen en literatuur zo belangrijk zijn in het onderwijs.