Op de vraag wat een goede leraar is in tijden van les op afstand, zijn we geneigd te praten over wat een goede leraar is. Is dat iemand die digitaal digitaal vaardig is en ook digitaal aansprekend les kan geven? Maar wat zeggen alle nieuwe ontwikkelingen in het onderwijs over het leraarschap? 

Leraarschap dat ook gaat over toewijding. Van hart tot hart. Of over vorming tot een goed mens, buiten de middelen om, of het nu een schoolbord is, een digibord of een Virtual Reality-bril. Wat als we ons meer verwondereren over de betekenis van het leraar-zijn voor jonge mensen? Wat leert deze tijd ons? Wat vinden we belangrijk? Of zouden we belangrijk moeten vinden? 

Beluister de pocast

Benieuwd naar het gesprek met Paul van Tongeren? Beluister de podcast en abonneer u via Apple Podcasts, Spotify of uw favoriete podcast-app op de Kennisnet-podcast.

Deel deze pagina: Denker des Vaderlands over technologie en het leraarschap

Delen
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • E-mail