Max van Manen, een in Nederland geboren Canadese pedagoog, buigt zich in zijn werk over de pedagogische relatie tussen leraar en leerling. Hij probeert woorden te geven aan hoe die relatie wordt ervaren. De digitale context speelt in die relatie ook een rol. 

In deze podcast praten we met twee kenners van zijn werk: Wouter Pols en Geert Bors. 

Wouter Pols is onderzoeker, werkzaam bij het Kenniscentrum Talentontwikkeling, onderdeel van de Hogeschool Rotterdam. Hij doet onderzoek op het gebied van pedagogiek en heeft tal van boeken op zijn naam. 

Geert Bors is hoofdredacteur van Mensenkinderen, een tijdschrift voor en van het Jenaplanonderwijs. Daarnaast is hij werkzaam bij het NIVOZ en vertaler van het boek ‘Weten wat te doen wanneer je niet weet wat te doen’ van Van Manen. 

Beluister de podcast

Benieuwd naar het gesprek met Wouter Pols en Geert Bors? Beluister de podcast en abonneer u via Apple Podcasts, Spotify of uw favoriete podcast-app op de Kennisnet-podcast.

Meer weten over digitale geletterdheid? Bekijk ook eens het Handboek Digitale Geletterdheid.

Deel Pedagogische tact in een digitale context: in gesprek over het gedachtegoed van Max van Manen

Delen
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • E-mail
  • Terug