Bijna iedereen is het eens over de inzet van ict in het onderwijs en erkent het nut en de noodzaak. De leraar heeft een sleutelrol op dit gebied. Om te weten op welke bekwaamheden een leraar specifiek moet inzetten is inzicht nodig in wat ict-bekwaamheid precies is, binnen de verschillende contexten waarin leraren werken. 4 ict-bekwaamheidsgebieden kunnen hiervoor als handvat worden gebruikt, namelijk digitale geletterdheid, de leersituatie, professionalisering, en organisatie. Meer informatie over deze ict-bekwaamheidsgebieden leest u in de ‘Handreiking ict-bekwaamheid van de leraar’. 

Leerlingen in de schoolbanken, kijkend naar de lerares
Bijna iedereen is het eens over de inzet van ict in het onderwijs en erkent het nut en de noodzaak. De leraar heeft een sleutelrol op dit gebied. © i-Stock

Over de monitor

De ‘monitor ict-bekwaamheid leraren in het primair onderwijs’ brengt de situatie en ontwikkelbehoefte van leraren in kaart. Doe ook mee met het onderzoek (dit kan tot 1 december) en ontdek hoe uw team ervoor staat, wat de ontwikkelbehoefte is, en praktische tools die u en uw team verder helpen. Het is mogelijk om mee te doen als school, schoolbestuur, pabo of individuele leraar.

Onderzoeksbureau KBA Nijmegen voert de monitor uit. De monitor is onderdeel van het programma Samen Slimmer Leren, en de resultaten zullen in januari 2020 beschikbaar worden gesteld. Ook meedoen met het onderzoek? Op de website Samen slimmer leren met ICT vindt u alle benodigde informatie.

Deel Ict-bekwaamheid leraren in kaart: doe mee met het onderzoek!

Delen
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • E-mail
  • Terug