In het rapport De Toekomst Tegemoet blikt Putters vooruit naar het jaar 2050: voor welke uitdagingen komen we te staan op het gebied van leren en werken? En wat vraagt dat van bestuurders?

Putters: “Leren zal steeds minder los staan van andere dingen die we in het leven doen, denk aan werken, zorgen en sporten. Die trend zal zich doortrekken, en dat vraagt meer van het onderwijs.”

“De bestuurder zit op een cruciale schakelplek: hij moet als een antenne signalen van buiten opvangen. Waar beweegt de arbeidsmarkt naartoe, wat zijn door digitalisering de veranderingen in beroepsgroepen? Deze perspectieven moet hij de school in brengen.”

Dat is niet altijd even makkelijk en vraagt meer dan ooit om moedig en innovatief onderwijsbestuur. Wat hij daar precies mee bedoelt? U hoort het in de podcast.

Beluister de podcast

Benieuwd naar het gesprek met Kim Putters? Beluister de podcast en abonneer u via Apple Podcasts, Spotify of uw favoriete podcast-app op de Kennisnet-podcast.

Deel Dit zijn de uitdagingen waar schoolbestuurders voor staan volgens Kim Putters

Delen
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • E-mail
  • Terug